mandag 7. januar 2013

Med sykkel langs Dramsveien

Da har jeg debutert som jobbsykling. I går kveld hadde jeg teknisk gjennomgang av sykkelen der sjekking av lufttrykk, pigger og lys inngikk i sjekklista. I morgen like over 07.00 rullet jeg ut doningen og entret sykkelen med gps'n påslått.
Jeg om helskinnet fram, men om jeg hadde bestått sykkelprøven er kanskje en annen sak. Hva er det som skjer med mannfolk når vi skal vise oss fram i rafikken? Hvorfor kommer den stressede bølla fram i oss? Må innrømme at jeg presset meg fram et par ganger. En gang da bussen slikket venstresiden min kunne jeg sikkert brukt veiskuldra bedre og da jeg passerte Sakskrysset var det tendenser til "gi-faen-i-vikeplikten".
Nå skal det sies at jeg sykler i oransj jakke og neongul bukse og av den grunn innbiller meg at jeg er synlig, men jeg vet at også mange kan bite seg merke i så synlig bekledning derform man ikke oppfører i trafikken.
Nå skal jeg sykle hjem etter jobb og forhåpentligvis ta litt mer ansvar.

PS! Dagens skryt til Geir Stokke for kronikken i Nordlys og enda mer samarbeids i reiselivsnæringen i Tromsø.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar