onsdag 9. januar 2013

Les organisasjonskartet

Organisasjonskart er til for å brukes. Man trenger ikke være god kartleser med innbygget kompass og gps-klokke på armen for å lese massevis av informasjon ut av et organisasjonkart. Da blir det litt kjipt når man som nyansatt glemmer organisasjonskartet.

La meg forklare dagens aha-opplevelse:
Stillingen heter "Direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt". En stilling i Nofima jeg søkte og fikk. Ved årsskiftet begynte jeg i jobben og har hatt skarpt fokus på kommunikasjon. Allerede dag 3 på jobben var jeg på Ås på hilserunde og bruke mesteparten av tiden på møte med kommunikasjonsgruppa. Hadde jeg bare lest organisasjonskartet, ville jeg brukt litt tid også med IT-gruppa...

I dag satt jeg meg ned og leste organisasjonskartet, og der står det klart og tydelig at jeg også har ansvaret for IT-avdelingene. Trenger jeg si mer?

Vel, jeg ville selvsagt brukt litt tid med IT-folkene om jeg hadde lest kartet. Nå er det gjort og neste gang jeg er på Ås blir det litt prat med dem.

Hva er så moralen? Alle nyansatte bør lese organisasjonskartet. Basta!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar